Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789460949852 |
Veel onderzoek verdient een groter publiek, maar hoe breng je je onderzoek op een aantrekkelijke manier onder de aandacht? Hoe bereid je je voor op een televisie-interview? Hoe maak je een korte video over je onderzoeksresultaten? Wetenschappers in beeld focust op de audiovisuele media (televisie, film en internet), omdat die grote impact hebben op de publieke opinie. Informatieoverdracht via die media wordt bepaald door beeld en imago. Hoe speel je daar als wetenschapper op in tijdens jouw optreden voor de camera? Wetenschappers in beeld is geschreven voor onderzoekers die op zoek zijn naar manieren om meer aandacht te krijgen voor hun werk. Het laat zien hoe je onderzoek begrijpelijk en aantrekkelijk kunt presenteren op een manier die bij jou past. Als je als onderzoeker de kans krijgt om je verhaal te vertellen voor de camera, vind ik dat je dat moet doen. Natuurlijk, vóór de camera word je kwetsbaar, met alle gevolgen van dien, maar het kan je ook veel opleveren. Prof. dr. Erik Scherder, hoogleraar Klinische Neuropsychologie VU Elk wetenschappelijk onderzoek is geschikt om een breed publiek te boeien. De vraag is alleen: hoe? Het helpt natuurlijk als je talent hebt om verhalen te vertellen, maar ook dan vergt het een goede voorbereiding. Dit boek kan je daar zeker bij helpen. Alexander Klöpping, rector magnificus Universiteit van Nederland