Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789076174129 |
Shopscore | 5 (8)
|
---|
Na een verschrikkelijke vakantie bij zijn gemene oom en tante gaat Harry Potter naar de tweede klas van Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus Pocus. Maar alleen al om daar te komen blijkt een ware heksentoer te zijn, waarbij een vliegende auto Harry en zijn vriend Ron uitkomst biedt. Na alle avonturen van het vorig schooljaar denkt Harry zich rustig aan zijn lessen - Toverdranken, Transfiguratie, Bezweringen, Verweer tegen de Zwarte Kunsten - en zijn favoriete sport Zwerkbal te kunnen wijden. Maar dan hoort hij een mysterieuze stem, vinden er aanslagen plaats en ontdekt hij een wel heel bijzonder dagboek... De boeken van J.K, Rowling over tovenaarsleerling Harry Potter hebben stormenderhand de hele wereld veroverd. Sinds de publicatie van het eerste deel zijn de avonturen van Harry Potter vertaald in meer dan dertig talen, worden ze uitgegeven in tweehonderd landen en van de drie tot-nog-toe verschenen delen zijn er wereldwijd inmiddels ruim dertig miljoen exemplaren verkocht. Voor auteur Joanne Rowling een verbijsterend succes, dat zij niet heeft kunnen voorzien toen zij jaren geleden, tijdens een lange treinreis, de figuur Harry Potter bedacht en ter plekke de plots verzon voorzeven boeken. 'Wie eenmaal een Potterboek heeft gelezen, kind of volwassene, is gedoemd de komende jaren steeds opnieuw trappelend van ongeduld op het volgende deel in de serie te wachten. De boeken zijn geestig, spannend en soms ook ontroerend.' (NRC Handelsblad)