Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789024555079 |
Shopscore | 5 (8)
|
---|
Alle leven is heilig... Zo luidde het levensmotto van de manga-meester Osamu Tezuka (1928-1989), de ongekroonde peetvader van de Japanse graphic novel. Naast tientallen manga-jeugdreeksen, waaronder Astro Boy, schreef en tekende Osamu Tezuka bij leven en welzijndrie grote literaire reeksen, waarvan Boeddha verreweg de belangrijkste en meest aansprekende is. In de kern vertelt Tezuka in de Boeddha-reeks het verhaal van de jonge Siddhartha, wiens spirituele pad hem transformeerde tot Boeddha. De uiteenlopende karakters hebben één ding gemeen: allemaal getuigen ze van verzet tegen bestaande cultuurpatronen, tegen religieuze en politieke onderdrukking en andere uitwassen van de menselijke natuur. De som van deze delen levert in Boeddha een gelaagdheid op die inmiddels wereldwijd respect heeft afgedwongen. Deel 4 Het woud van Oeroevela Nog steeds op zoek naar verlichting begeeft Siddhartha zich samen met Dhepa naar het woud van beproevingen, Oeroevela, in de hoop dat de asceten daar hem de weg naar de ultieme wijsheid zullen wijzen. Een onderneming die - de naam van het woud geeft het al aan-niet zonder gevaar is. Elders doen de Kosalanen een ontdekking waarvoor het thuisland van de toekomstige Boeddha uiteindelijk met bloed, zweet en tranen zal moeten boeten. Het gevolg is een afschuwelijke tragedie in wording. '(...) een dynamisch vormgegeven verhaal waarin spiritualiteit en spanning elkaar in een wonderlijk evenwicht houden.' - Joost Pollman in de Volkskrant